Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
6098030500   Pedagogia de Projecte Iniciació
2016-2017   Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària
  
   24/1/2017 - 24/5/2017 (30 hores) de 12:30h a 13:45h
   ESC Camps Elisis
   c. Santa Cecilia, s/n (Lleida) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
  
  
  
Inscripció   15/12/2016 - 24/01/2017 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Un dels objectius del `projecte de direcció , i que es contempla a l'Acord de Coresponsabilitat , és el de consolidar el treball per projectes. Aquesta formació , lligada a la participació al seminari d'equips de centre de treball `per projectes, és la primera actuació prevista i que permetrà assolir l'objectiu.
  
Objectius   1. Fer una reflexió pedagògica del treball per projectes com a metodologia globalitzada.

2. Fer una anàlisi de la documentació teòrica i pràctica que permeti compartir significats sobre la temàtica.

3. Elaborar una proposta de projecte per dur a la pràctica al centre.

4. Cercar eines d'extensió d'aquesta metodologia a altres nivells educatius.
  
Continguts   1. Fase d’autodiagnosi: El centre ha de concretar les raons que els han portat a la necessitat de canvi metodològic, fixar les expectatives de millora que pretén aconseguir tenint una visió realista dels recursos i les possibilitats per iniciar-se en aquesta metodologia.

2. Fase de planificació: Es farà un procés de documentació teòric-pràctica per conèixer a fons els processos d'aprenentatge competencial que es produeixen a partir dels plantejaments metodològics globalitzats, i en concret la pedagogia de projectes. Se cercarà el o els nivells educatius on es vol començar a experimentar, la tipologia de projectes triats i el professorat implicat en aquesta implementació.

3. Fase de construcció i experimentació: Es farà disseny d'un projecte , acotat temporalment i d'acord als criteris anteriors. Es durà a la pràctica en les aules i les àrees establertes

4. Fase d’avaluació:Es farà una anàlisi de la pràctica realitzada, es faran les correccions convenients amb les expectatives i possibilitats . Un cop fet aquest procés s'iniciarà la planificació per a l'extensió de la metodologia segons les possibilitats . Un cop fet aquest procés s'iniciarà la planificació per a l'extensió de la metodologia segons les possibilitats del propi centre.
  
Formador/a   Xavier Gimo, Aurelia Mor, Pilar Tudela
  
Avaluació   Aprofitament en termes d’aprenentatge: Elaboració i realització d’activitats orientades a l’aplicació a l’aula.

Transferència immediata: Aplicació a l’aula de les propostes relacionades amb els continguts de l’activitat i les línies de treball a seguir.
  
Requisits de  certificació   - Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i amb la transferència immediata.
- Valoració del centre + informe de seguiment del SE + vistiplau de l’inspector/a.
  
E-mail   crp-segria@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dimarts   24/01/2017   1230   1330 
 Sessió 2   dimecres   01/02/2017   1230   1400 
 Sessió 3   dimarts   07/02/2017   1230   1330 
 Sessió 4   dimecres   15/02/2017   1230   1400 
 Sessió 5   dimarts   21/02/2017   1230   1330 
 Sessió 6   dimecres   01/03/2017   1230   1400 
 Sessió 7   dilluns   07/03/2016   1230   1330 
 Sessió 8   dimecres   15/03/2017   1230   1400 
 Sessió 9   dimarts   21/03/2017   1230   1330 
 Sessió 10   dimecres   29/03/2017   1230   1400 
 Sessió 11   dimarts   04/04/2017   1230   1330 
 Sessió 12   dimarts   18/04/2017   1230   1400 
 Sessió 13   dimecres   26/04/2017   1230   1400 
 Sessió 14   dimarts   02/05/2017   1230   1330 
 Sessió 15   dimecres   10/05/2017   1230   1400 
 Sessió 16   dimarts   16/05/2017   1230   1330 
 Sessió 17   dimecres   24/05/2017   1230   1400 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent