6098030500 |
Pedagogia de Projecte Iniciació |
2016-2017 |
Formació interna de centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
24/1/2017 - 24/5/2017 (30 hores) de 12:30h a 13:45h |
|
ESC Camps Elisis |
|
c. Santa Cecilia, s/n (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
15/12/2016 - 24/01/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Un dels objectius del `projecte de direcció , i que es contempla a l'Acord de Coresponsabilitat , és el de consolidar el treball per projectes. Aquesta formació , lligada a la participació al seminari d'equips de centre de treball `per projectes, és la primera actuació prevista i que permetrà assolir l'objectiu.
|
| |
Objectius |
1. Fer una reflexió pedagògica del treball per projectes com a metodologia globalitzada.
2. Fer una anàlisi de la documentació teòrica i pràctica que permeti compartir significats sobre la temàtica.
3. Elaborar una proposta de projecte per dur a la pràctica al centre.
4. Cercar eines d'extensió d'aquesta metodologia a altres nivells educatius.
|
| |
Continguts |
1. Fase d’autodiagnosi: El centre ha de concretar les raons que els han portat a la necessitat de canvi metodològic, fixar les expectatives de millora que pretén aconseguir tenint una visió realista dels recursos i les possibilitats per iniciar-se en aquesta metodologia.
2. Fase de planificació: Es farà un procés de documentació teòric-pràctica per conèixer a fons els processos d'aprenentatge competencial que es produeixen a partir dels plantejaments metodològics globalitzats, i en concret la pedagogia de projectes. Se cercarà el o els nivells educatius on es vol començar a experimentar, la tipologia de projectes triats i el professorat implicat en aquesta implementació.
3. Fase de construcció i experimentació: Es farà disseny d'un projecte , acotat temporalment i d'acord als criteris anteriors. Es durà a la pràctica en les aules i les àrees establertes
4. Fase d’avaluació:Es farà una anàlisi de la pràctica realitzada, es faran les correccions convenients amb les expectatives i possibilitats . Un cop fet aquest procés s'iniciarà la planificació per a l'extensió de la metodologia segons les possibilitats . Un cop fet aquest procés s'iniciarà la planificació per a l'extensió de la metodologia segons les possibilitats del propi centre.
|
| |
Formador/a |
Xavier Gimo, Aurelia Mor, Pilar Tudela
|
| |
Avaluació |
Aprofitament en termes d’aprenentatge: Elaboració i realització d’activitats orientades a l’aplicació a l’aula.
Transferència immediata: Aplicació a l’aula de les propostes relacionades amb els continguts de l’activitat i les línies de treball a seguir.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i amb la transferència immediata.
- Valoració del centre + informe de seguiment del SE + vistiplau de l’inspector/a.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
24/01/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 2 |
dimecres |
01/02/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 3 |
dimarts |
07/02/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 4 |
dimecres |
15/02/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 5 |
dimarts |
21/02/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 6 |
dimecres |
01/03/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 7 |
dilluns |
07/03/2016 |
1230 |
1330 |
Sessió 8 |
dimecres |
15/03/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 9 |
dimarts |
21/03/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 10 |
dimecres |
29/03/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 11 |
dimarts |
04/04/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 12 |
dimarts |
18/04/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 13 |
dimecres |
26/04/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 14 |
dimarts |
02/05/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 15 |
dimecres |
10/05/2017 |
1230 |
1400 |
Sessió 16 |
dimarts |
16/05/2017 |
1230 |
1330 |
Sessió 17 |
dimecres |
24/05/2017 |
1230 |
1400 |
|
| |